Sincer? Nu ne place să dăm citate cu fie ca „succesul”. Cum ar zice unii, e un pic „lazy writing” – adică leneveală de copywriter.
Totuși, suntem mari fani de înțelepciune și credem cu tărie că ea nu trebuie să se piardă. De ce să dai cu capul de aceleași probleme cu care s-au înfruntat și alții înaintea ta? De ce să nu folosești sau să îmbunătățești soluțiile lor ca să mergi mai departe? Pentru că ne credem mai deștepți. Ceea ce, pe de o parte, pe majoritatea dintre noi ne încurcă în evoluție, ne încetinește (tocmai pentru că trebuie să greșim de-atâtea ori ca să ajungem la aceeași concluzie, deja la îndemână). Pe de altă parte, pentru cei mega creativi, soluțiile deja descoperite sunt oportunitate de inovație. Să vezi cum au făcut alții, să vezi ce funcționează, tocmai ca să observi oportunități de evoluție ale unor noi rezolvări.
Vedeta de azi, Marcus Aurelius, se referea la Viață. Noi ne referim la Companie (pentru că pentru antreprenorii „vero” compania lor este viața lor). Sper să nu ajungem penibili și să „traducem” și proverbe de genul: „Strategia mică răstoarnă competitorul mare.” – deși nu sună rău.
Sau, „Cine face strategia devreme, departe ajunge”. No, nici asta nu e cretină.
„Cine are Strategie, are parte!” – damn.
În fine, lasă că vedem noi.
Ideea e că, să mă ierți, dar noi vindem Strategie și, deci, e normal să tragem oala atenției pe focul nostru. Preamărim Strategia ca ingredient esențial, primordial și „fără-de-care-nu-se-poate” (puteam zice „sine qua non”, dar ar fi sunat prea fancy – și așa avem păcatul englezismelor). Pentru noi nu se poate altfel, iar cei care NU fac cum spunem noi nu ne sunt dușmani, ci sunt clienții altor agenții.
Metafora este una extrem de clară:
Dacă vrei pe bune să ai un brand puternic (chiar și pentru că vrei mulți bani) ai nevoie de lucrurile acestea pe care nu le poți atinge: emoție, sentimente, afecțiune, personalitate, stil, inteligență de brand. Toate vin din Strategie. Toate vin dintr-un fel de materie cenușie a companiei.
Adaugă un comentariu