Magie? Nu, dar așa par lucrurile bine gândite.

Creăm strategie așa cum respirăm pragmatism

Denumirea agenției Abracadabra este inspirată dintr-o sintagmă veche de mii de ani care probabil vine din aramaică și înseamnă: „voi crea pe măsură ce vorbesc”.

demo-attachment-310-07

„Abracadabra” este de multe ori echivalentul magiei, fiind probabil cea mai populară incantație din lume. Așa cum definește Abracadabra materializarea a ceea ce spui, la fel, o companie trebuie să gândească și să își construiască brandul pe măsură ce rostește, comunică. Despre această magie discutăm noi, și nu despre trucuri sau iluzii.

Agenția Abracadabra sincronizează două direcții ale magiei creării de brand:

De cele mai multe ori, există o desincronizare neproductivă și veninoasă între cele două. Când clienții tăi cred ceea ce comunici doar pentru că spui ceea ce vor ei să audă, dar nu afirmi exact ceea ce ești, ci o versiune ajustată, vei câștiga probabil o admirație de scurtă durată. După un timp însă efortul minciunii de a juca rolul unui brand care nu definește valorile intrinseci ale companiei va eroda, de cele mai multe ori iremediabil, întregul proces de brand. După câteva valuri de alunecări de teren, compania va muri, în cele din urmă.

Nimeni nu rezistă disonanței între ceea ce ești, ceea ce reprezinți și ceea ce comunici către clienții tăi. Singura metodă de a sincroniza interiorul și exteriorul universurilor este prin strategie de brand (și surorile ei).

Echipa noastră

Fă cunoștință cu magicienii de branduri

133224538_10208335377578359_7821417542921102902_o

Fondator și Șef de Agenție

Dragoș Alexa
Cu o experiență de peste 20 de ani, s-ar putea să devină „nașul” brandului tău.
dania

Co-Fondator și Art Director

Dania Alexa
Un graphic designer desăvârșit de volumul de proiecte pe care a avut onoarea să le „nască”.
caro

Copywriterița Șefă

Carolina Cristea
Când scrie brandurile încep să respire emoție soră cu acele ființe din alte Universuri.
demo-attachment-224-Group-39

Existând din 2005, am cutreierat peste 45 de industrii, cu o experiență materializată în peste 500 de proiecte

Am început cu Adster, apoi am devenit Imagistica, MindRainbow, Creatica și Brandacadabra. O vreme am îmbrăcat și haina Strategica, iar acum, în cele din urmă, suntem Abracadabra. Multe denumiri și o singură directivă ca esență a tot ceea ce facem, dictată de fondatorul nostru, Dragoș, cel care a creat fiecare entitate. Fiecare nouă denumire ne-a adus mai aproape de găsirea elementelor perfecte care să creeze produsul corect de agenție. Ca mai toți colegii noștri, am început prin a oferi servicii de design, am evoluat rapid înspre marketing și advertising, iar în cele din urmă am acaparat atributul de agenție pur service și chiar am ajuns la peste 45 de angajați (în momentul 2007, când am fost aleasă agenția Polus (azi Vivo), în Cluj-Napoca). A urmat imediat un recul de ajustare și revenire la valorile principiale de creație (ne-am oprit în a mai face producție publicitară și „de toate”). Prin Creatica am rămas o agenție pur de creație, iar apoi am început să evoluăm înspre birou de strategie, ajustând oferta noastră de vânzare până când, în cele din urmă, am ajuns…

Abracadabra, o agenție „strategy first”.

S-a născut Adster

  • Septembrie 2005

Prima versiune a unei agenții ce va crește în anul următor la 6 angajați.

Septembrie 2005
2006

Am lansat Sigma Shopping Center

  • 2006

Prima campanie integrată de la „zero” a agenției și un buget de 350k euro.

Rebrandingul echipei de fotbal CFR

  • 2007

Ce a avut loc cu ocazia centenarului (să fim corecți - am desenat 6 luni identitatea vizuală și apoi o altă agenție și-a asumat procesul).

2007
2007

Am lansat primul Mall din Transilvania

  • 2007

Am câștigat contul Polus (primul proiect de peste 1 milion de euro). La pitch ne-am bătut cu Grey și McCann.

Cel mai mare buget de marketing - 4M

  • 2007

Dragoș a gestionat campania de lansare a pensiilor private Aegon, manageriind un buget de 4 milioane de euro.

2007
2008

Cartea cu Secrete

  • 2008

Dragoș lansează prima carte a agenției, dedicată studenților în comunicare.

Cel mai vechi client al nostru

  • 2008

începem colaborarea cu NaturLact, astăzi devenit Zonar (marcând începutul relației cu cel mai vechi client al nostru care ne este alături și în prezent).

2008
2010

Merada

  • 2010

Primul proiect „la cheie” al agenției. Am creat un business de la zero inclusiv cu distribuție și vânzare.

Îl întâlnim pe Dr. Russ

  • 2011

Și începem o colaborare ce dăinuie și astăzi (Target Consulting, Diet Trifecta, Mindset Metrics)

2011
2011

Prima revistă - MediSpa

  • 2011

Împreună cu Dr. Andrei Martin realizăm de la A la Z prima revistă corporate pentru nișa de estetică medicală.

Prima aplicație mobilă (N.O.A.)

  • 2013

O aplicație de clubbing experience în care am inovat într-un domeniu nou. Cu ocazia asta ne-am ocupat și de procesul de branding al clubului N.O.A.

2013
2015

Lansăm Zonar - primul nutraceutic funcțional din România

  • 2015

Și, de departe, cel mai complex produs de vândut prin educare. Un produs nou „prea” inovativ pentru public.

Experiența americană

  • 2016

Dragoș și Dania se mută pentru 3 ani în State încercând prin Brandacadabra o piața nouă.

2016
2016

Începem munca la cel mai complex soft creat vreodată (MindsetMetrics)

  • 2016

Împreună cu Dr. Russ inovăm în industria de „assesments” și creăm prima platformă de Motivation as a Service (ce se lansează în 2021)

Primul rebranding major din SUA (BuyVictory)

  • 2017

o companie de peste 65 de ani, din Chicago, cel mai amplu proiect de retransformare digitală din industria de trofeistică din SUA.

2017
2017

Începem lucrul la „Wisdomlancer”

  • 2017

Un proiect complex care va digitaliza transmiterea de experiența a seniorilor pensionați.

Lansăm Brainergy (aplicația de motivație)

  • 2020

Motivați de pandemie creăm o varianta de retail a softului mama MindsetMetrics.

2020
2021

Lansăm MindestMetrics

  • 2021

În varianta beta. Această aplicație de Motivation as a Service este la baza unui set complex de alte instrumente de contribuție automată la dezvoltarea culturii organizaționale în companii.

Strategia ajută brandurile să devină zei

Departe de noi să intrăm într-o zonă de teme religioase sau mistice însă vrem să facem uz de ideea de „zeu”. În cultura noastră economică brandurile de tip „zeu” sunt un exemplu impecabil de bune practici. Brandul Apple este un zeu al consumerismului. Clienții Apple adoră și aduc ofrande în templele Apple ori de câte ori zeul lansează un produs nou. Un brand puternic are o aură strategică soră cu divinitatea sau magia care îl ajută să convertească prin claritatea mesajelor comunicării viitorii adepți și îi păstrează „încarcerați” voit într-o lume în care brandul dictează trenduri culturale și emoționale.

Vedeta agenției noastre este strategia care alimentează execuția impecabilă

Suntem o echipă fluidă, iar fiecare membru al ei este încurajat să se manifeste antreprenorial. Fiecare departament din cadrul agenției își construiește propria identitate de sine stătătoare și este angrenat în propriul proces de dezvoltare (exemplu: departamentul de copywriting își dezvoltă propria platformă, ca business în business). Menirea acestui raționament este aceea că o echipă stabilă nu poate fi realizată având la bază angajați, ci parteneri cu drepturi egale și, mai ales, cu posibilitatea de a fi liberi în orice moment al zilei. Această libertate ne face coezivi pentru că nu există bariere birocratice, ci camaraderie profesională câștigată prin leadershipul prorpiului exemplu. Suntem o haită (nu un trib) care vânează și construiește ghidată de un simț pragmatic visceral.

demo-attachment-222-Group-29