demo-attachment-224-Group-39
demo-attachment-222-Group-29

Strategia de Viral (marketing situațional, neconvențional și de gherilă)

Cine nu vânează „diamante” în marketing și branding merită să nu le găsească! Ha, ha, ha!

demo-attachment-223-Group-28

Ce este acest serviciu?

Și în branding există diamante ascunse în locuri inaccesibile ce așteaptă să fie descoperite de care au curajul să le caute. Definiția unui material extrem de valoros care poate duce la o viralizare este că este inaccesibil majorității dintre noi. Asta pentru că dacă ar fi la îndemâna tuturor, atunci toți am avea parte de viralizări ale promovării noastre și atunci s-ar anula exact ideea de viral. Pe scurt, viralul este foarte rar și extrem de intens, iar problema este că nu se poate algoritmiza. Nimeni nu îți va spune exact unde să dai cu târnăcopul ca să găsești diamantul. Ce putem face noi este să îți spunem pe ce deal să începi să sapi.

De ce să „cumperi” așa ceva?

 

E o prostie să investești tot bugetul tău de marketing doar în tactici neconvenționale. Excepție face cazul în care ești extrem de limitat în buget și atunci poate că de exact asta ai nevoie, de o tactică de tipul: „ori la bal, ori la spital”. De asemenea, tacticile de gherilă, cele cu potențial de viralizare, sunt potrivite pentru cei care nu au deloc buget de promovare. În acel caz, e vorba de noroc și nu de vreo expertiză în mod deosebit.  Acest serviciu, mai ales că nu este foarte ieftin, este pentru cei care au la dispoziție peste 10.000 de euro lunar să încerce lucruri cu potențial mare de eșec, dar și dacă iese mișcarea, te-ai asigurat cu bugetele pe următorii 10 ani.

 

Acest crazy budget (cum îi spunem noi) este menit să fie investit în prostioare controlate. Nu să îi spargem sau să îi aruncăm pe geam, ci să încercăm să găsim acele diamante care vor capta atenția aproape instantaneu. Un filmuleț bine făcut din această categorie de neconvențional poate să îți aducă 24 de milioane de vizualizări în doar două zile. Suntem pe principiul că atunci când vine vorba de viral, norocul ți-l poți face și singur, cu condiția de a fi proactiv.

Care e momentul oportun în care să accesezi acest serviciu:

Totul depinde de bugetul tău și de decizia ta de a încerca lucruri noi. Într-o altă abordare, există industrii sau produse unde metodele clasice pur și simplu nu funcționează și atunci, singura șansă pe care o are compania este promovarea neconvențională.

Ce livrabil vei primi?

O analiză a opțiunilor creative și oportunităților pe care produsul și compania ta le-ar putea avea în acest spațiu. Această analiză va cuprinde și exemple de marketing situațional care vor trebui apoi extrapolate în activități recurente ale departamentului tău de marketing. Vei primi tactici adaptate contextului și industriei tale și, mai ales, publicului tău țintă real.

Cum se realizează? (Proces)

O posibilă eroare de abordare a celor care încearcă să facă aceste tipuri de strategii este ignorarea valorilor de brand. A încerca să viralizezi niște acțiuni de promovare înseamnă, bineînțeles, exagerarea unor detalii pentru a le face fie ultra-mega tranșante, fie super-mega amuzante. Dar niciodată nu ignori valorile de brand pe care este construită compania. Nu ignori targetul și nici viziunea de business. Metaforic vorbind, ce vom face va fi să căutăm acele oportunități care ne vor permite prin metode tehnice și creative să dăm la maxim volumul acelor elemente care vor spune tare cine suntem cu adevărat.

E foarte important ca lucrurile să fie naturale, chiar dacă exagerăm volumul creativ, conținutul trebuie să ne reprezinte și să ni-l asumăm într-un mod natural, ca fiind al nostru.

Cel mai bun exemplu de material cu ADN de viral sunt tehnicile folosite în filmul „Death at a funeral” (varianta britanică, bineînțeles). Pentru cei care nu l-au văzut, este o demonstrație genială de umor situațional și exagerări potrivite într-un context aparent sumbru, dar care oferă contrastul necesar.

Cât costă

Între 3.500 și 7.200 de euro. Avansul este de 50%.

Cât durează

Între 8 și 12 săptămâni

Alte serviciile cu care te vom ajuta

demo-attachment-224-Group-39
demo-attachment-223-Group-28
demo-attachment-222-Group-29

Strategia branding-ului vizual

Strategia de conținut a companiei

Strategie de marketing și
vânzări

Strategia de prezență
off-line

Strategia relațiilor cu clienții

Strategie de evoluție a companiei

Strategia de „Doamne Dă” să fie Viral

Strategie câștigătoare de social media

Strategia de mesaje creative pt. promovare

Strategia de PR de criză în caz de „bubu”