Strategia Brandingului Vizual
În ce „haine” se îmbracă brandul tău când se duce să se întâlnească cu clienții?
Ce este acest serviciu?
Este răspunsul la întrebarea „cum vreau să arate brandul meu” în diferite contexte de viață ale companiei. Acest serviciu se potrivește perfect cu Strategia de Conținut care îți definește „cum vreau să vorbească brandul meu”.
De ce să „cumperi” așa ceva?
Pentru că brandul tău este un organism viu ce se comportă asemenea unei vedete care interacționează și prin mediul vizual. Logo-ul, ambalajul, modul cum arată site-ul, postările de pe Social Media, borșura ta, cartea de vizită, ș.a. comunică anumite atitudini, tonalități de exprimare care contribuie la dezideratul unei brand sănătos care face și bani: să capteze atenția, să convingă că merită respectul și încrederea din partea potențialilor clienți, să genereze vânzări, să repete vânzări, să câștige recomandări și apoi să creeze un trib de ambasadori care iubesc brandul atât de „nebunește” încât își schimbă stilul de viață în funcție de el (impact socio-cultural).
Care e momentul oportun în care să accesezi acest serviciu:
- Înainte de a-ți face „un logo” - ghilimele sunt menite să clarifice un tip de interpretare greșită = confuzia dintre brand și logo (logo-ul nu este brand).
- În momentul în care vrei să corectezi și să începi să aliniezi lucrurile în compania ta, astfel încât ele să arate unitar, ca parte din aceeași familie artistică.
Ce livrabil vei primi?
Un document (PDF) care va conține întreg ghidul de validare a viitoarelor tale instrumente vizuale. Nu vei primi un logo, ci un brief ce îți va descrie tonalitatea și personalitatea viitoarei tale identități vizuale.
Cum se realizează? (Proces)
Dacă nu am avut onoarea să trecem împreună prin serviciul de Strategie de Brand, unde înțelegem tot ce e de înțeles despre visurile tale și filosofia de business a companiei tale, atunci vom avea un interviu de „intake” de 2 ore în care vom discuta aspectele legate de produs, target, poziționare, etc.
Exact ca în artă, atitudinile, părerile, gusturile care au legătură cu vizualul companiei sunt ingrediente subiective. De aceea, ne vom întoarce după câteva zile la o a doua întâlnire în care vom alinia subiectivitatea persoanei de decizii fundamentale (în mod normal „patronul”) și vom regla elementele legate de „gustul omului”. Oferim contexte de avut în vedere, bune practici din industrie, păreri, opinii și sfaturi. Totuși, la finalul discuției vom lua și decizii (de exemplu, am avut ocazia să lucrăm cu cineva care voia „albastru, mult albastru” pentru că era din Maramureș. No… ce am zis de gust? Că nu te poți… feri de el).
Sunt foarte rare cazurile în care tenișii și un costum la cravată vor fi o alegere care va câștiga respect.
Ce vom desluși cu claritate (ce conține livrabilul):
Dacă nu avem „un logo”
-
Vom stabili exact cum se scrie denumirea viitorului Brand.
La ce îți va fi de folos:
Poate sună stupid, dar se economisesc foarte multe ore de muncă clarificând acest aspect, din nou, subiectiv. De exemplu, compania noastră se numește Brandacadabra și nu BrandAcadabra. De ce? De „kiki” și pentru că așa vrem noi. E greșit? Nu. -
Vom identifica pragmatic ce tipologii de identități vizuale sunt atractive la prima vedere, apoi vom analiza care sunt potrivite din punct de vedere tehnic.
La ce îți va fi de folos:
Va ajuta enorm la execuția identității vizuale, nu pentru ca designerii să „copieze”, ci ca să înțeleagă ce direcție creativă să abordeze din zecile de posibile opțiuni. Dacă îi prezinți sigla Disney unui designer de logo bun, acesta va copia emoția ludică transmisă, nu fontul. Desigur, dacă e bun! -
Vom stabili paletarul de culori „are ne plac”. Pe lângă subiectivitate, dacă mai avem și motive psihologice și raționament practic, e… perfect.
La ce îți va fi de folos:
Din nou, ajută clar să spunem ce ne place și mai ales ce nu ne place.
Dacă avem „un logo”
-
Vom crea mood-board-ul vizual de brand.
La ce îți va fi de folos:
Designerii care vor lucra pentru tine vor înțelege tonalitatea și personalitatea vizuală pe care să o caute și să o păstreze. Când vezi o machetă de la Benetton, aproape că nu mai e nevoie să vezi sigla. Când vezi o reclamă de la Coca Cola, îți dai seama despre ce este vorba după 5 secunde. -
Vom (re)crea adevăratul manual de brand care va conține nu doar elementele „banalele” , ci și pe cele pragmatice care permit oricărei agenții să creeze unitar componentele viitoarei comunicări de brand.
La ce îți va fi de folos:
Orice manual de brand evoluează, dar dacă fundația lui este una proastă, atunci nu ai ce să evoluezi, ci va trebui, în mod inutil, să dărâmi și să reconstruiești totul. Fă de la început treaba bine, de la logo, la pix personalizat (dacă ți se potrivește).
Cât costă
Între 2.000 și 6.500 de euro. Avansul este de 50%.
Atenție – NU CONȚINE REALIZAREA LOGO-ului/ IDENTITĂȚII VIZUALE.
Execuția se ofertează separat.
Cât durează
3 – 6 săptămâni